Platform Wiskunde Vlaanderen

  • Over ons
    • Wie zijn we?
    • Verklaring
      • Lees de missieverklaring
      • Ondertekenaars
      • In het nieuws
    • Doelstellingen
    • Wiskunde in Vlaanderen
    • Contact
  • Onderwijs
    • Wiskunde voor iedereen
    • Differentiatie
    • Wiskunde in het hoger onderwijs
    • Wiskunde en STEM
    • Nascholingen secundair onderwijs
  • Onderzoek
    • Fundamenteel onderzoek
    • Strategisch basisonderzoek
    • Toegepast onderzoek
  • Innovatie
    • Study week Mathematics for Industry 2022
    • Voorbeelden van innovatie
  • Brede publiek
    • Wiskunde in de pers
    • Boekbesprekingen
    • Verder op het Internet
  • In de kijker
  • Prijsvraag
  • Vacatures

4 wiskundeleraars komen met eigen leerplan: “We hopen dat andere scholen mee op de kar springen”

Gepubliceerd door Stijn Dierckx op 24 mei 202324 mei 2023

Ze willen meer ambitie voor de sterke wiskunderichtingen en meer aandacht voor basisvaardigheden. Ze hopen dat scholen hier zelf mee aan de slag zullen gaan.

Lees het volledige artikel op de website van vrtnws.

Lees er ook alles over op de website van wiskundeplan zelf.

Lees ook de reactie van Katholiek Onderwijs Vlaanderen op hun website.

Categorieën: Wiskunde in de pers

Gerelateerde artikelen

Wiskunde in de pers

De ultieme tegel is eindelijk gevonden!

Wiskundigen hebben een tegel ontdekt die een vlak uitsluitend op een niet-herhalende manier naadloos kan vullen. Het was tot hiertoe onbekend of zulke tegels bestaan. Lees het volledige artikel op de website van nrc. Lees Lees meer…

Wiskunde in de pers

Leerlingen slagen voor Nederlands, maar te weinig halen eindtermen wiskunde

Opvallend: de leerkracht doet ertoe. Als een leerkracht hoge verwachtingen stelt of al veel ervaring heeft met lesgeven, beïnvloedt dat de resultaten van de leerlingen ten goede. Lees het volledige artikel op de website van Lees meer…

Wiskunde in de pers

OVSG-toets bevestigt: leerlingen van het 6de leerjaar scoren ondermaats voor wiskunde en begrijpend lezen 

Voor wiskunde werd gemiddeld een score van 63,9 procent gehaald. Vooral “meten” doet het slecht (56,8%). Hoofdrekenen kunnen de leerlingen dan weer beter (71,1 procent). Lees het volledige artikel op de website van vrtnws.

  • Onderwijs
  • Onderzoek
  • Innovatie
  • Brede publiek
  • Contact
Hestia | Ontwikkeld door ThemeIsle