Platform Wiskunde Vlaanderen

  • Over ons
    • Wie zijn we?
    • Verklaring
      • Lees de missieverklaring
      • Ondertekenaars
      • In het nieuws
    • Doelstellingen
    • Wiskunde in Vlaanderen
    • Contact
  • Onderwijs
    • Wiskunde voor iedereen
    • Differentiatie
    • Wiskunde in het hoger onderwijs
    • Wiskunde en STEM
    • Nascholingen secundair onderwijs
  • Onderzoek
    • Fundamenteel onderzoek
    • Strategisch basisonderzoek
    • Toegepast onderzoek
  • Innovatie
    • Study week Mathematics for Industry 2022
    • Voorbeelden van innovatie
  • Brede publiek
    • Wiskunde in de pers
    • Boekbesprekingen
    • Verder op het Internet
  • In de kijker
  • Prijsvraag
  • Vacatures

Leerlingen slagen voor Nederlands, maar te weinig halen eindtermen wiskunde

Gepubliceerd door Stijn Dierckx op 14 december 202214 december 2022

Opvallend: de leerkracht doet ertoe. Als een leerkracht hoge verwachtingen stelt of al veel ervaring heeft met lesgeven, beïnvloedt dat de resultaten van de leerlingen ten goede.

Lees het volledige artikel op de website van DeMorgen.

Lees ook meer op de website van vrtnws.

Categorieën: Wiskunde in de pers

Gerelateerde artikelen

Wiskunde in de pers

OVSG-toets bevestigt: leerlingen van het 6de leerjaar scoren ondermaats voor wiskunde en begrijpend lezen 

Voor wiskunde werd gemiddeld een score van 63,9 procent gehaald. Vooral “meten” doet het slecht (56,8%). Hoofdrekenen kunnen de leerlingen dan weer beter (71,1 procent). Lees het volledige artikel op de website van vrtnws.

Wiskunde in de pers

Wiskundige uit Sint-Niklaas krijgt internationale prijs voor zwartegatenmuziek

Valery Vermeulen is de eerste Belg die een Honorary Mention voor een STARTS Prize wint. Dat is een prijs uitgereikt door Ars Electronica in naam van de Europese Commissie. Lees het volledige artikel op de Lees meer…

Wiskunde in de pers

Grondwettelijk Hof vernietigt nieuwe eindtermen tweede en derde graad secundair onderwijs

Het Grondwettelijk Hof is van mening dat de nieuwe eindtermen het grondrecht op vrijheid van onderwijs schenden. Tot en met 2024-25 blijven de nieuwe eindtermen nog van kracht. Lees het volledige artikel op de website Lees meer…

  • Onderwijs
  • Onderzoek
  • Innovatie
  • Brede publiek
  • Contact
Hestia | Ontwikkeld door ThemeIsle